• تاریخ : ۲۶ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • موضوع : آستارا

خانه روابط عمومی به مناسبت روز ملی روابط عمومی بیانیه‌ای را صادر کرد و از این روز به عنوان روز بزرگداشت مردمداری، احترام به افکار عمومی،‌ روز تکریم گفت و شنود و روز تعامل، همفکری، هم‌رأیی و همراهی یاد کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این بیانیه آمده هست:

«۲۷ اردیبهشت ماه، فرصت مغتنمی دانسته شده برای تبیین اهمیت، جایگاه و کارکردهای روابط عمومی‌ها که می‌تواند تاثیرات بسزایی را در تسهیل امور مردم و ارتباط آنان با سازمان‌ها بر جای بگذارد.»

در بخشی از این بیانیه آمده هست:

«روابط عمومی، حرفه‌ای رو به رشد هست که می‌تواند در خدمت تقویت و اجرای اندیشه‌های فرهنگی و ارتباطی مثل اخلاق، تفاهم، توسعه، گفت و شنود، تقویت پاسخگویی، ارتقای رضایت‌مندی و افزایش مشروعیت عملکردی باشد و این یک ظرفیت بزرگ هست که می‌تواند آگاهی را افزایش دهد و خواسته‌ها، تمایلات و انتظارات مخاطبان را به شکل سازمان یافته‌ای در اختیار تصمیم‌سازمان و تصمیم‌گیران قرار دهد.»

در این بیانیه با اشاره به اینکه اکنون روابط عمومی در کشور ما هفتمین دهه حیات خود را سپری می‌کند و دورانی پر از فراز و نشیب و افت و خیز را طی کرده، آمده هست:

«در این مدت، اندوخته‌های ارزشمندی در حوزه روابط عمومی رقم خورده هست. شکل‌گیری قریب به ۱۰ هزار واحد روابط عمومی‌ها، ایجاد نهادهای مدنی ملی و استانی، راه‌اندازی دوره‌های آموزش روابط عمومی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، تبیین بعضی از ظرفیت‌های این حرفه، وجود نشریات و موسسات تخصصی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و انتشار صدها عنوان کتاب، عمده‌ترین دستاوردهای «هنر هشتم» به حساب می‌آیند.»

در بخش دیگری از بیانیه ضعف آموزش دانشگاهی، عدم راه‌اندازی دوره دکتری روابط عمومی، فقدان منشور اخلاقی روابط عمومی خاص ایران، نبود حمایت کافی از نهادهای مدنی، ضعف بدنه کارشناسی و مدیریتی، دیدگاه غیرتخصصی مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کاربردهای روابط عمومی، عدم طراحی الگوی بومی روابط عمومی و … نمونه‌هایی از کاستی‌ها و ضعف‌ها در حوزه روابط عمومی قلمداد شده هست.

در بخش پایانی بیانیه آمده هست: اگر کاستی‌ها با حمایت متولیان و مسؤولان برطرف شود، می‌توان امید داشت مقوله‌های مهمی همچون سامان بخشی افکار عمومی و تامین رضایت عمومی در سایه عملکرد موثر روابط عمومی‌ها توسعه یابد و شاهد آن باشیم که دولت با درایت و آینده‌نگری و تعامل آگاهانه و پیشتازانه با افکار عمومی و به ویژه بهره‌گیری از توان و ظرفیت روابط عمومی‌ها مسیر حرکت به سوی توسعه متوازن و همه‌جانبه ملت شریف ایران را هموار می‌سازد.

انتهای پیام

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما